Social media games
Geplaatst op: 28-03-2013Gamen en social media zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door het spelen van games kun je heel sociaal chatten met bijvoorbeeld vrienden, familie of zelfs collega's en zo toch een leuk spelletje spelen. Een voorbeeld hiervan zijn de spelletjes van Farmville op Facebook bijvoorbeeld, maar ook SongPop. Zo kun je tegen vrienden uit je lijst spelen en samen een leuke tijd hebben terwijl je een spel speelt, zonder dat je elkaar echt ontmoet. Social media spelletjes kunnen zelfs gebruikt worden om potentiele geliefden bij elkaar te brengen. Een nieuwe manier van vrouwen versieren die voor vele jongens natuurlijk als muziek in de oren klinkt, omdat ze liever gamen dan er op uit trekken om een vrouw in het echt aan te spreken.
Interactie tussen spelers
De games die sociale media bieden gaan niet meer over daadwerkelijk veel punten bij elkaar scoren en blijven winnen, maar over de interactie tussen spelers onderling. Het spelletje moet leuk zijn en daarnaast makkelijk te begrijpen zijn voor zowel jong als oud. Spelers kunnen in deze games dus contact houden met elkaar, maar zeker ook nadat zij de games spelen is er nog een mate van engagement aanwezig. Zij hebben immers dat spel gespeeld, dat was leuk, dus een positieve link naar het spel.
Promotiemateriaal
Sociale media en games kunnen ook gebruikt worden als promotiemateriaal van bijvoorbeeld singles en films. Justin Bieber promootte bijvoorbeeld zijn nieuwe cd via een game waarbij de spelers een specifieke avatar moesten kiezen. Binnen een korte tijd had een groot deel van de doelgroep deze avatar gekozen. Hieruit blijkt ook maar weer de kracht van social media en games.
Populair
Zowel social media en games zijn beiden erg populair. Bepaalde spellen kunnen een grote doelgroep bereiken vanwege een laagdrempeligheid of vanwege mooie graphics. Social media zijn vandaag de dag toegankelijk voor veel mensen.
The Raven is een boef die een diamant heeft gestolen en vele andere dure kostbaarheden maa...